În contextul social actual privind prioritatea prevenirii și limitării răspândirii coronovirusului, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor aduce la cunoștință cetățenilor-solicitanți ai serviciilor de permise/examinări și înmatriculări, ultimele decizii luate în acest sens.
În conformitate cu prevederile art.14 din Decretul Președintelui României nr.195 din data de 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expiră pe perioadă stării de urgență. În acest context, documentele eliberate de serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor teritoriale, respectiv:
- permisele de conducere, autorizațiile de circulație provizorie precum și dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și permiselor de conducere care vor expiră pe perioadă stării de urgență vor fi considerate valabile pe întreg teritoriul României, până la încetarea stării de urgență.
Cererile de preschimbare pot fi depuse într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgentă — conform dispozițiilor art. 12 alin.(l) din Ordonanța Militară nr.3 din 24 martie.
Aceleași reglementări se vor aplică și documentelor necesare operațiunilor de înmatriculare/ examinare/ preschimbare permis de conducere:
- certificat de autenticitate,
- documentul emis de unitatea medicală autorizată – fișa medicală,
- dosar școlarizare etc., care vor expiră pe perioadă stării de urgență.
În ceea ce privește Inspecția Tehnică Periodică – ITP, Registrul Auto Româna a precizat că
„autoritățile competente nu au luat nicio decizie care să schimbe în vreun fel legislația în vigoare cu privire la valabilitatea inspecției tehnice periodice (ITP). Orice decizie care privește activitatea RAR în acest sens va fi comunicată cu celeritate pe toate canalele oficiale”.
Be the first to comment