Asociația Producătorilor de Porumb din România (APPR) a încheiat prima ediție a târgului național FarmConect România ce a avut loc în perioada 9 – 11 iunie la Slobozia, în centrul cordonului de porumb al României.
„Ne bucură numărul mare de companii care au răspuns pozitiv inițiativei noastre și care au fost prezente ca expozanți la această primă ediție a târgului FarmConect România. Demersul nostru comun a fost susținut de toate instituțiile locale, Primăria, Consiliul Județean si Prefectura Slobozia, și le mulțumesc pe această cale pentru sprijinul pe care l-au arătat fermierilor și organizației noastre. Sărbătorim cei 10 ani de activitate ai APPR printr-un târg care ne dorim să devină unul cu tradiție și care să reprezinte fermierii din toată țara. Târgul FarmConect își propune să contribuie la dezvoltarea agriculturii în România, pentru că doar colaborând și sprijinindu-ne unii pe alții pentru un interes comun vom crește mai puternici ca indivizi și ca țară”, a declarat președintele APPR Nicolae Sitaru.
Prezent la deschiderea oficială a târgului FarmConect România, ministrul Agriculturii, Adrian Chesnoiu, a transmis un mesaj de sprijin pentru fermierii români și de încredere în agricultura performantă care se face în România.
„Țin să felicit APPR în calitatea sa de organizator, precum și toate instituțiile locale pentru susținerea acestei prime ediții de succes a târgului FarmConect România. Este o bucurie să văd atât de mulți fermieri mari, care au rezultate extraordinare, prezenți la acest târg și vă felicit pentru deschiderea și interesul pe care le arătați pentru cunoașterea și descoperirea noilor tehnologii din agricultură. Contextul actualul este unul provocator și, cu toate acestea vedem fermieri din ce în ce mai performanți, care devin vectori în schimbarea mentalității în agricultura românească. Perioada 2022-2027 va fi o perioadă de tranziție, iar cuvântul definitoriu va fi ”performanța”. Îmi doresc foarte mult ca la următoarele ediții să vedem și expozanți care vin cu soluții pentru producția de energie regenerabilă, pentru că agricultura depinde de foarte mulți factori externi, iar țara noastră are un potențial fantastic în acest sens”, a declarat Adrian Chesnoiu.
Târgul FarmConect România a stârnit un interes crescut în rândul populației din zona de Sud a țării și a găzduit peste 6.500 de vizitatori în cele trei zile de expoziții și evenimente. Aproximativ 100 de companii s-au alăturat târgului în calitate de parteneri și expozanți.
„Mă bucur foarte mult de reușita primei ediții a târgului FarmConect și de faptul că Slobozia a devenit timp de trei zile cel mai fierbinte punct al dezbaterilor despre viitorul agriculturii în România. Orașul pe care îl reprezint merită să ocupe un loc de cinste în domeniul agricol, fiind centrul Câmpiei Bărăganului, și cred că dezvoltarea economică a Sloboziei se va axa în viitor pe activitățile conexe agriculturii. Acesta este unul din motivele pentru care am susținut organizarea unui mare târg agricol la Slobozia și le mulțumesc tuturor celor implicați în organizare, expozanților și vizitatorilor, care au avut încredere și au contribuit la succesul acestei prime ediții a târgului FarmConect România”, a declarat și primarul municipiului Slobozia, Dragoș Soare.
Dincolo de expunerea oferită companiilor din industrie, târgul agriculturii românești a fost locul unde s-au dezbătut cele mai importante subiecte din agricultura națională si europeană în cadrul Conferințelor Tematice FarmConect, care au reunit vorbitori internaționali și experți locali.
Târgul FarmConect România își propune să devină o puternică platformă de comunicare și reprezentare a intereselor fermierilor români, atât în fața mediului de afaceri local, cât și a oficialităților la cel mai înalt nivel. De asemenea, propune o abordare nouă în peisajul târgurilor din agribusiness, pentru că este organizat și asumat în întregime de fermieri și se adresează, în egală măsură, fermierului profesionist și consumatorului final. Astfel, târgul are rolul de a conecta fermierii cu companii din industrie, de a facilita schimbul de informații, cunoștințe și experiențe relevante legate de bune practici și de folosirea celor mai moderne și performante tehnologii în agricultură, esențiale în atingerea obiectivelor de sustenabilitate economică. Misiunea târgului este de a consolida comunitățile locale și, mai departe, de a contribui la dezvoltarea armonioasă a mediului rural, a sectorului agro-alimentar și a economiei regionale. Valorile care stau la baza organizării sale sunt transparență, sustenabilitate, comunitate și informare corectă.
Târgul FarmConect România a avut loc în perioada 9-11 iunie 2022 și a fost organizat de APPR cu susținerea Primăriei Slobozia și a Târgului Foire de Libramont (Belgia), cel mai mare târg în aer liber din Europa, în calitate de Partener Tehnic.
Be the first to comment