Administrația Județeană a Finanțelor Publice Ialomița informează contribuabilii care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare şi cele din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate personală, că au obligația înregistrării contractului încheiat între părți, precum şi a modificărilor survenite ulterior, în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea/producerea modificării acestuia, la organul fiscal competent.
Contribuabilii care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal, au obligația să completeze și să depună “Declarația unică privind impozitul pe venit şi contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice” capitolul II -“Date privind impozitul pe veniturile estimate/norma de venit a se realiza în România şi contribuțiile sociale datorate”, în termen de 30 de zile de la încheierea contractului între părți până la data de 27 mai 2024, inclusiv a fiecărui an, pentru contractele în curs, în cazul celor care au încheiat contractele respective în anii anteriori.
Nedepunerea „Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice”, până la data prevăzută în legislația fiscală, se sancționează cu amendă cuprinsă între 50 și 500 de lei, conform art. 336 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare .
Mai multe informații se pot obține :
– accesând portalul ANAF, www.anaf.ro;
– telefonic, la Serviciul central de asistență contribuabili – Contact-center, la numărul de telefon: 031.403.91.60;
– la structurile de asistență pentru contribuabili din cadrul organelor fiscale teritoriale.
Be the first to comment