Consiliul Județean Ialomița a făcut joi, 25 august, recepția lucrărilor aferente proiectului „Modernizare drum județean DJ 201: Tronson 1 – DN 2 Coșereni – Axintele – Orezu , km 0+000-km 35+400″, Sectoarele 1 și 2.
Astfel, potrivit CJ Ialomița, a fost vorba despre:
- „Modernizare drum județean DJ 201: tronson DN 2 Coșereni – Axintele – Orezu, km 0+000 – km 35+400, Sector 1 km 0+000-km 20+000″;
- „Modernizare drum județean DJ 201: tronson DN 2 Coșereni – Axintele – Orezu, km 0+000 – km 35+400, Sector 2 km 20+000 – km 35+400″.
DJ 201 este cel mai lung drum din județul Ialomița, având o lungime de 98 de kilometri și făcând legătura între nouăsprezece localități, respectiv: Coșereni – Borănești – Bărcănești – Condeești – Axintele – Orezu – Piersica – Bordușelu – Marsilieni – Albești – Buești – Ivănești – Ion Ghica – Ciulnița – Cosâmbești – Gimbășani – Mărculești – Sudiți – Țăndărei.
În martie 2021, Consiliul Județean Ialomița semna contractul de execuție lucrări pentru obiectivul de investiții: „Modernizare drum județean DJ 201: tronson I DN 2 Coșereni- Axintele-Orezu , km 0+000-km 35+400”. În urma licitației publice, contractul, în valoare de 34.708.108,11 lei (fără TVA), a fost atribuit firmei SC Oyl Company Holding AG SRL.
Amplasamentul tronsonului de drum județean DJ 201, cuprins între km 0+000 – 35+400, este situat în județul Ialomița. Traseul parcurge teritoriul administrativ al județului Ialomița din vest către est și are ca punct de plecare intersecția cu DN2, în comuna Coșereni, la km 0+000. Drumul traversează comunele Borănești, Bărcănești, Axintele, iar punctul final este km 35+400, pe teritoriul administrativ al comunei Ciochina.
Lucrările realizate au vizat:
- modernizarea părții carosabile;
- trotuare cu o lungime totală de 14.300 m;
- 258 podețe;
- 19 stații de autobuz;
- 873 accese la proprietăți;
- amenajarea drumurilor laterale neclasificate, cu care se intersectează sectoarele de drum județean, pe o lungime variabilă, până la limita cadastrală;
- 71.919 m.l. șanțuri de pământ;
- ziduri de sprijin din beton armat, pentru asigurarea stabilității talazului existent.
Cei 35,400 km vor contribui semnificativ la:
- sporirea capacității portante a drumurilor;
- creșterea mobilității locuitorilor din zonă;
- creșterea vitezei medii de deplasare și, implicit, reducerea timpului de deplasare pe tronsonul de drum modernizat;
- reducerea costului de întreținere pentru mijloacele de transport;
- reducerea riscului de producere a accidentelor;
- reducerea consumului de combustibil.
Proiectul a fost finanțat din Programul Național de Dezvoltare Locală și bugetul județului Ialomița și a fost realizat în 18 luni.
Be the first to comment