Consiliul Județean Ialomița intenționează să asigure în mod permanent servicii publice de adăpostire pentru animalele aflate în pericol, pentru care sunt emise ordine de plasare în adăpost.
Potrivit vicepreședintelui instituției, Cătălin Grigore, este vorba despre, între altele, de animale în pericol, acele animale rănite sau schingiuite, implicate în lupte între sau cu animale, folosite pentru dresajul altor animale sau pentru a controla agresivitatea acestora, animalele sălbatice sau domestice captive asupra cărora a fost practicat tirul, ori animale din speciile ecvidee, bovine, ovine şi caprine aflate, fără supraveghere, pe căile de circulaţie publică.
„Aceste servicii vor fi asigurate animalelor care s-ar afla în dificultate și în urma unei sesizări a Poliției animalelor, respectiv animale lovite, abuzate, schingiuite. La aceasta se referă, nu pentru ecarisare. (…)În Ialomița nu am avut până acum sesizări de acest fel, dar un astfel de caz poate apărea oricând, iar noi trebuie să fim pregătiți”, a precizat Cătălin Grigore.
Drept urmare, CJ Ialomița urmărește încheierea unui contract care va asigura aceste servicii de adăpostire a animalelor ce fac obiectul ordinului de plasare în adăpost, de pe aria administrativ-teritorială a județului și anume capturarea/ preluarea/ ridicarea, asistența veterinară de urgență, inclusiv intervenția chirurgicală, transportul, cazarea, hrănirea, deparazitarea, vaccinarea și controlul bolilor animalelor.
Serviciul va fi finanțat din bugetul Consiliului Județean Ialomița, pentru aceasta fiind alocate 120.000 de lei, fără TVA. Procedura aplicată pentru atribuirea contractului de achiziție publică va fi achiziția directă, prețul cel mai scăzut fiind criteriul care va fi utilizat pentru atribuirea contractului.
După preluarea contractului, prestatorul va fi informat cu privire la existența unor animale care fac obiectul unui ordin de plasare în adăpost, ce se va face telefonic de către persoana responsabilă din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție, care în exercitarea atribuțiilor de serviciu constată că animalul este într-o situație de pericol. Prestatorul are obligația de a răspunde permanent la un număr de telefon indicat de acesta. Ordinul de plasare a animalului în adăpost se pune în executare de îndată de către personalul care asigură prestarea serviciilor publice, în prezența polițistului care l-a emis, și se comunică entității responsabile cu prestarea serviciului de adăpostire a animalului, precum și deținătorului animalului, dacă acesta este cunoscut.
Deținătorul animalului poate solicita restituirea animalului plasat în adăpost, în termen de maximum 30 de zile de la data la care încetează aplicarea măsurii de plasare în adăpost. Prin excepție, deținătorii pot solicita restituirea animalului și în perioada de aplicare a măsurii de plasare în adăpost, dacă fac dovada că acesta a fost pierdut și de aceea a fost considerat pe nedrept abandonat. În situația restituirii, deținătorul are obligația de a plăti către prestator toate cheltuielile efectuate cu acordarea serviciilor animalului aflat în pericol, începând cu asistența veterinară de urgență, inclusiv intervenția chirurgicală la nevoie, hrănirea, cazarea, deparazitarea, vaccinarea și controlul bolilor diagnosticate la animalul aflat în adăpost.
În situația în care se cunoaște proprietarul animalului abandonat, prestatorul se poate îndrepta în instanță în vederea recuperării cheltuielilor efectuate cu animalul respectiv.
Be the first to comment