AJFP Ialomița, informare despre procedura de anulare a obligațiilor fiscale

AJFP Ialomița.

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Ialomița aduce la cunoștința contribuabililor interesați, că a fost publicată Ordinul ministrului finanțelor nr. 5521 din 16 septembrie 2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligaţii bugetare (Monitorul Oficial nr. 944 din 19 septembrie 2024).
Procedura de anulare a obligații fiscale se aplică obligaţiilor bugetare administrate de organul fiscal central (ANAF), inclusiv de către organele vamale.
Debitorii ce pot beneficia de facilităţile prevăzute în prezenta procedură sunt toate categoriile de debitori (persoane fizice și juridice), inclusiv debitorii declaraţi insolvabili, persoanele cărora li s-a stabilit răspunderea solidară Codului de procedură fiscală sau răspunderea potrivit Legii insolvenţei.
Astfel că pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale potrivit legii, organul fiscal verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. II – V și art. XVI din ordonanța de urgență, distinct, respectiv separat de obligațiile bugetare existente pe codul unic de înregistrare/codul de înregistrare fiscală, faţă de cele înregistrate pe codul numeric personal/numărul de identificare fiscală, potrivit legii, sens în care notificarea privind intenţia de a beneficia de anularea unor obligaţii bugetare și/sau cererea de anulare a unor obligaţii bugetare, după caz, se depune separat de către persoana fizică, în funcţie de codul de identificare fiscală pe care înregistrează obligaţii bugetare de plată.
Organul fiscal acordă următoarele facilităţi fiscale:
a) amânarea la plată a obligaţiilor de plată accesorii rămase nestinse la data emiterii certificatului de atestare fiscală aferente obligaţiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024, până la data soluţionării cererii de anulare a unor obligaţii bugetare sau până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifică organul fiscal conform art. VI alin. (1) din ordonanța de urgență;
b) anularea obligaţiilor de plată accesorii;
c) amânarea unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, rămase nestinse la data emiterii certificatului de atestare fiscală, până la data soluţionării cererii de anulare a unor obligaţii bugetare sau până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii persoane fizice (pe CNP) care notifică organul fiscal conform art. VI alin. (1) din ordonanța de urgență și care se încadrează în prevederile art. XVI din ordonanța de urgență;
d) anularea unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, pentru debitorii persoane fizice (pe CNP) care se încadrează în prevederile art. XVI din ordonanța de urgență.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația ILnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe ILnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*