În stația CF Fetești și pe intervalul Ciulnița – Călărași Sud a început montarea primelor linii noi de cale ferată, lucrări feroviare derulate în cadrul programului de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare din stațiile Fetești și Ciulnița, finanțat din fonduri nerambursabile și de la Bugetul de Stat, cu o valoare a contractului de 309,2 milioane lei, fără TVA.
Potrivit CFR Infrastructură, lucrările au drept scop creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, optimizarea capacității de tranzit pentru trenurile de marfă, dar și facilități moderne de acces pentru călători, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități.
La ora actuală sunt operaționale ambele șantiere de lucrări, cu o mobilizarea mai bună a constructorului în stația Fetești, unde contractul prevede modernizarea a 14.830 ml CF!
În Stația Fetești
Etape finalizate:
→ demontat liniile 1T, 2T, 3T, 4T, 5T, 9T, 10T, 11 și 12
→ demontat instalațiile SCB de la liniile 1, 2, 3 (Triaj), 11 și 12
→ demontat schimbatorii 103, 101 și 106
→ demontat linie de contact, console, stâlpi și crapodine de la liniile 1T, 2T, 3T, 5T, 6T (cap X), 11 și 12
→ demontat catenara liniilor 10, 11, 12, 13 și 3T
→ executat lucrări la infrastructura noilor linii proiectate 10, 11, 12, 13
→ executat dren longitudinal la liniile 10 și 13
→ montat suprastructura liniilor 10 și 11
→ executat lucrări la infrastructura liniilor 14 și 15
→ executat săpătura, armare, betonare fundații stâlpi și la pasarela pietonală
→ reparatii și amenajări la clădirea CED
→ construit cabina 3 IDM
→ demolat clădirea fostei remize de vagoane (P+1)
→ amenajare în zona clădirii Substație de Tracțiune
→ montat schimbator nr. 69
Etape în derulare:
→ executie drenuri longitudinale linii
→ aprovizionare cu schimbatoare de cale
→ montare suprastructură pentru liniile 12 și 13
→ subtraversare principală
În Stația Ciulnița
Etape finalizate:
→ finalizat linia CF Ciulnita – Călărași de la km 1+100 la km 2+017
→ reparații și amenajări spații clădire CED pentru montarea noii instalații de centralizare electronică;
→ reparații și amenajări spații la substația de tracțiune
Etape în derulare:
→ lucrări pregătitoare la pasarela pietonală;
→ lucrări pregătitoare pentru lucrări la linia de contact și instalațiile de semnalizare
Obiective prioritare incluse în programul de modernizare din stațiile Fetești și Ciulnița
- terasamente
- linii
- peroane
- pasarele pietonale
- tunel pietonal
- construcții civile de exploatare feroviară
- lucrări de instalații, de energoalimentare și de telecomunicaţii
Scop:
- creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători la 160 km/h
- optimizarea capacității de tranzit pentru trenurile de marfă
- facilități de acces la standarde europene pentru călători, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități
- Principalele lucrări care se vor executa în stația Fetești:
- montare șină nouă, traverse de beton și prindere elastică pe liniile 1-13
- reabilitare Firul I și II Țăndărei până la km proiectat 145+323 – 145+499, respectiv km proiectat 145 + 328 – 145+837
- refacția liniilor 14, 15, 6T si 7T din grupa Triaj
- instalație de centralizare electronică nouă pentru liniile 1 – 15
- înlocuirea elementelor liniei de contact (stâlpi, catenară, ancore) cu elemente noi la liniile 1-13
- iluminarea zonei macazurilor de la capetele stației
- peron la linia 1 (4 m lățime și 250 m lungime) și copertină
- peron intermediar între liniile 1și 2 (4 m lățime și 4 m lungime) și copertină
- peron intermediar între liniile III-5 (7,65 m lățime și 4 m lungime) și copertină
- pasarelă pietonală nouă, de 129,80 m, peste linii, pentru a facilita accesul pietonal între cele două zone ale orașului
- tunel pietonal subteran nou
- igienizare clădirea dispecerat, clădire de călători, birou IDM
- lucrări la grupurile sanitare de la etajul 1 al clădiri,
- reabilitare finisaje, tâmplărie și acoperiș la substația de tracțiune – bloc de comandă
- Principalele lucrări care se vor executa în stația Ciulnița:
- montare șină nouă, traverse de beton și prindere elastică pe liniile 1-3 și la linia spre Călărași
- instalație de centralizare electronică care va fi interfațată cu secțiile de circulație adiacente
- reabilitarea liniei de contact
- montare stâlpi și catenare noi pe liniile 1, 2, III (km 108+300 – 109+700), catenară nouă pe stâlpii existenți la celelalte linii abătute, stâlpii, ancorele şi catenara nouă pe linia spre Călărași Nord, între schimbătorul 7 și semnalul de intrare dinspre Călărași
- iluminarea zonei macazurilor de la capetele stației
- lucrări de telecomunicații pentru a se asigura legătura de comunicații între cele 2 districte
- instalație de informare a publicului călător
- peron la linia II B (3,5 m lățime și 4 m lungime) și copertină
- peron intermediar între liniile IIB – III (3,05 m lățime și 275 m lungime) și copertină
- peron intermediar între liniile IV – 6 (8,4 m lățime și 400 m lungime) cu marcaje pentru persoanele cu dizabilități
- rectificarea peronului suplimentar de la linia I, pentru asigurarea gabaritului de liberă trecere, și copertină
- pasarelă pietonală nouă, de 25,20 m, pentru acces din fața clădirii la peronul intermediar dintre liniile IV – 6
- asigurarea iluminatului peroanelor, copertinelor și a pasarelei pietonale
- lucrări de suprastructură la trecerea de nivel de la km 107+915, intersecția cu strada Barierei
- lucrări de suprastructură la trecerea de nivel de la Km 1+120, în direcția de mers Călărași Nord, intersecția cu DN3A
- lucrări de interfațare a trecerilor la nivel cu calea ferată de la Km 1+675, respectiv Km 111+178, cu noua Instalație de Centralizare Electronică;
- reparații la clădirea substației de tracțiune – bloc de comandă
- lucrări în clădirile de exploatare CED:
- amenajare platformă grup Diesel-Generator al Instalației de Centralizare Electronică.
Asocierea SC Arcada Company Sa – Sc Ispcf S.A.
Proiectare și execuție lucrări: 2022-2024
Garanție: 60 de luni
Termen finalizare: 2024
Be the first to comment