În cursul zilei de astăzi, 07 februarie, polițiștii din cadrul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității au desfășurat activități informativ-preventive, în cadrul proiectului „Reducerea vulnerabilității la traficul de persoane în scopul exploatării prin muncă a cetățenilor români aflați în țară și în afara granițelor țării.”
Activitățile s-au desfășurat în cadrul Liceul Tehnologic Înălțarea Domnului din municipiul Slobozia fiind prezentate elevilor situațiile și implicațiile traficului de persoane în scopul exploatării prin muncă.
Proiectul are drept scop prevenirea traficului de persoane în vederea exploatării prin muncă a cetățenilor români, prin creșterea gradului de informare cu privire la riscurile și implicațiile asociate traficului.
Întrucât traficul de persoane reprezintă o încălcare gravă a drepturilor și libertăților omului, fiind una dintre infracțiunile cu cele mai grave consecințe în plan umanitar, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității Ialomița s-au alăturat acestui demers, fiind desfășurate activități de informare cu caracter preventiv în beneficiul grupurilor țintă ale proiectului, respectiv întâlniri cu părinți, profesori și elevi din unități de învățământ, beneficiari ai centrelor de servicii sociale și membrii ai comunităților vulnerabile identificate în plan local, pentru promovarea mesajelor proiectului și conștientizarea asupra riscurilor victimizării prin traficul de persoane.
În cadrul activităților desfășurate până în prezent în municipiul Slobozia, polițiștii au prezentat informații cu privire la noțiunile legislative referitoare la drepturile pe care le au cetățenii, pedepsele pentru încălcarea acestor drepturi, măsurile de protecție care pot fi dispuse, serviciile de care pot beneficia victimele și instituțiile la care pot apela pentru a obține ajutor, fiind distribuite pliante și afișe cu recomandări utile atât pentru participanți, cât și pentru cei din anturajul lor.
La activitate au participat 55 de elevi ai claselor XI-a, a XII-a și 4 cadre didactice.
Be the first to comment